יום שני, 22 באוקטובר 2012

Alexander No.1- או: אלכסנדר הגדול

רכיבים:
1.5 מנות ג'ין יבש
0.75 מנה קרם דה קקאו בהיר
0.75 מנה שמנת מתוקה
אגוז מוסקט מגורר או זרעי שומר לקישוט.


באנגלית: ג'ין אלכסנדר או אלכסנדר מס.1
קטגוריה: קלאסיים
אלכוהול מוביל: ג'ין
סוג כוס: מרטיני
דרך הכנה: ניעור וסינון
טעם עיקרי: מתקתק
צבע: לבן אטום


אי אפשר לסקור קוקטיילים חלביים מבלי לדבר על משפחת הקוקטיילים אלכסנדר.
הקוקטייל הראשון (אבל לא הכי מפורסם) במשפחה הוא הג'ין אלכסנדר. כמו רבים מהקוקטיילים הקלאסיים, מקורו לא ידוע והוא הופיע לראשונה בספר הקוקטיילים של הוגו הנסליין בשנת 1916 וכמו שאר האחים למשפחה מדובר בקוקטייל המשלב תזקיק אלכוהולי (ג'ין במקרה הזה) עם ליקר קקאו ושמנת.
המתכון מובא מהספר של מלון סבויי ושם כמות הג'ין גדולה מבמקור והתצאה שמתקבלת היא קוקטייל מתוק,יפה ואלגנטי בעל ראש קצפי קטן (בגלל ניעור השמנת) וטעם אלכוהולי מורגש אבל די עדין של תבליני הג'ין. מכיוון שמדובר בקוקטייל מתוק העדפתי לבחור את הגין של פלימוט' שהוא עדין יותר בטעמי התבלינים מהגרסה של בייפיטר. אני מניח שג'ין בסגנון אולד-טום היה הולך כאן טוב (ומן הסתם הוא הג'ין בו השתמשו בארה"ב במקור) וקראתי שגם ההנדריקס הוא בחירה לא רעה. כחובב ג'ין די אהבתי את השילוב המוזר עם השמנת אבל אי-אפשר להגיד שהחיבור מושלם ואני יכול להבין מדוע הוא לא נשאר הבן המפורסם במשפחה.
הערות- בצילום השתמשתי בשמנת קלה (מקביל ל H&H) והתוצאה היתה קצת מיימית ופחות מוצלחת משימוש בשמנת מתוקה (38%). אם רוצים גרסה שונה ומתוקה יותר אפשר להשתמש בגלידת וניל במקום בשמנת.

2 תגובות:

  1. אולד טום - יש בארץ, Haymans Old Tom.
    שמנת - פיכס. טעות היסטורית-תרבותית שאין לה מקום בקוקטיילים. כשאני חייב אני משתמש בחלב במקום - בשביל המרקם, אבל גם 40% אלכוהול, וגם 40% שומן זה זכר לתרבות צריכה מאוד לא בריאה, ולקוח ישתה כזה במשך 40 דקות ולא יזמין אחד נוסף.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודע אם להרחיק לכת עד כדי 'טעות הסטורית' אבל כל מה שכתבת נכון.
      ולמרות זאת א"א להתעלם מכך שאנשים אוהבים את זה.
      לגבי שימוש בחלב\שמנת- אני אישית ממש לא אוהב את המרקם היחסית מיימי שמתקבל בשימוש בחלב- נוצר ניגוד לטעם הכבד ממילא של קוקטייל חלבי.

      מחק