יום שבת, 5 במאי 2012

משחק: מלכות- Queens

סוג: משחק קלפים\ חברה
מספר משתתפים: כמה שרוצים
אביזרים: חפיסת קלפים
דרגת שכרות: בינונית
מטרת המשחק: קביעת סדר שתיה ע"פ הקלפים.

קשה לי להגדיר את המשחק הזה כמשחק קלפים בגלל שלמרות השימוש בקלפים אין כאן משחק.
המטרה היא פשוט ליקבוע מי שותה מתי ע"י שליפת קלף.
לאחר שמערבבים את הקלפים פורסים אותם מפוזרים, הפוכים על השולחן. כל משתתף בתורו- לפי סיבוב השעון- מרים קלף, ושותים ע"פ ההוראות הבאות:

1 עד 4 - השחקן צריך לשתות מספר מנות כמצוין על הקלף.
5 - החלף כיוון.
6 - האדם שלשמאל השחקן שותה.
7 - האדם שלימין השחקן שותה.
8 - שני אנשים שלשמאל השחקן שותים.
9 - שני אנשים שלימין השחקן שותים.
10 - כולם שותים.
נסיך - כל הגברים שותים.
מלכה - כל הנשים שותות.
מלך - השחקן יכול לבחור מי שותה.
אס - כולם שותים.

בסך הכל אני אוהב משחקים כאלה. למרות שאין כאן משחק ונקודות ותחרות יש כאן אלמנט חברתי גדול מאוד. ומכל הפעמים שיצא לי לשחק את המשחק הזה אני חייב לציין שהקלפים היעודיים (אלה שעושים בעצם חלוקה בקבוצה- נסיך,מלכה) ממש מהנים. כמובן שנית לשנות ולהוסיף לקלפים הוראות שתיה אחרות.
* במקום לפזר את כל הקלפים על השולחן אפשר לחלק אותם למספר חבילות, העיקר לשמור על ההרגשה של השחקן כאילו יש לו יכולת בחירה (כשלמעשה ברור שזה אקראי כמעט באותה מידה).
* ניתן לשחק את זה גם עם "טאקי" ולקבוע חוקים חברתיים לקלפים המיוחדים.

2 תגובות:

  1. נשמע חמוד.
    ננסה את זה בערב בנות הבא (שמתארגן כבר בימים אלו).
    אני בדרך כלל לא חובבת גדול של משחקי שתיה.
    תמיד כולן סביבי משתכרות מאוד מהר ואני מרגישה כאילו אני צופה בסרט תיעודי והזוי בערוץ 8.
    תודה על הרעיון.

    השבמחק
  2. שמח לעזור.
    לדעתי המטרה במשחקי שתיה היא בדיוק זו- לווסת את קצב השתיה. הבעיה היא שיכול להיות מצב בו על חלק מהמשתתפים מוטל לשתות יותר מאחרים או שלחלקם יש סף שיכרות שונה. בכל מקרה המטרה היא לא להשתכר אלא להנות. נסו לקבוע גודל מנה שתואמת למכנה המשותף הנמוך יותר.

    השבמחק