יום שני, 27 באוגוסט 2012

Bacardi Cocktail- או: פרסום סמוי?

רכיבים:
1 כפית גרנדין (ביתי)
2/3 מנה ג'ין יבש (Beefeater)
2/3 מנה רום (Bacardi sup`)
מיץ מחצי ליים טרי

באנגלית:בקארדי קוקטייל
קטגוריה: משקאות מהעבר
אלכוהול מוביל: ג'ין ורום
סוג כוס: מרטיני
רך הכנה: ניעור וסינון
טעם עיקרי: חמוץ-מתוק
צבע: כתום

לקראת סוף הקיץ מתחילה העונה הקצרה של הליים בשוק. לא יודע למה זה הזמן, אני די בטוח שכמו שאר פירות ההדר הליים מבשיל בחורף וכמו שאר פירות ההדר הוא נמצא בקירור כדי שיהיה אפשר לשווק אותו גם בקיץ. אבל מאיזו סיבה אפשר למצא אותו רק כעת. בכל מקרה זו ההזדמנות לעשות קוקטיילים שדורשים ליים. אז כמובן הכנתי עוד פעם את כל הקוקטיילים בהם נאלצתי בעבר להשתמש בלימון (הדאקירי למשל ממש משתבח עם הליים) אבל כשהתחלתי לחפש קוקטיילים יותר ותיקים שמשתמשים בליים קפצו לי פחות אפשרויות. כנראה יבוא הליים לארה"ב לא היה כ"כ מאסיבי בסוף המאה ה-19.
את הקוקטייל בקארדי מצאתי בספר של מלון סבויי ונראה על פניו שאין לו שום קשר לשיווק של מותג כזה או אחר.
הקוקטייל עצמו לא הדהים אותי, וחוץ מהריח הניפלא של הליים הטעם הזכיר לי הרבה קוקטיילים בשילוב של ג'ין-לימון. לא שילוב שאני לא אוהב אבל גם לא משהו מיוחד.
*הערה- אני חושב שהקוקטייל צריך להיות יותר לכיוון הצבע הוורוד.הסירופ הביתי שלי לא אדום כמו הסירופים התעשיתיים. אולי הוא לא מרוכז מספיק, אולי היה צריך להכניס איזה צבע מאכל (טבעי. נגיד חתיכת סלק) ויכול להיות שהיה אפשר להסתדר איתו אם הייתי שם בקוקטייל יותר סירופ.

2 תגובות:

  1. נהדר שמצאת את המתכון הזה, אני בדיוק חושב שבעצמי לכתוב על הבקרדי קוקטייל...אבל הנה כמה דברים שגיליתי - יש טענה שמדובר בקוקטייל קובני קלאסי, משנות ה20 אבל אין איזכור לכך, כך שאולי היה קוקטייל בשם "הבקרדי קוקטייל" אבל אין לו מתכון אחיד ואין לו מקור ברור.

    השבמחק
  2. אותי הפתיע שהחברה בקארדי לא לקחה אותו כבר שהוא פורסם והשתמשה בו כמקדם שיווקי. בכל זאת הוא לא מוזכר כמעט בכלל באתר הרישמי שלהם. אבל אז מצאתי PDF של פירסומים משנות ה-30-50 והסתבר שהם כן השתמשו בו: https://docs.google.com/open?id=0B5gNZPOzOVvfZlN6Y3kyazRJczg. במיוחד לאחר שבית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק קבע שחייבים להשתמש ברום של בקראדי בקוקטייל הנ"ל.

    השבמחק