יום שישי, 3 באוגוסט 2012

Hotel Georgia- או: ניחוחות מוונקובר

רכיבים:
1.75 מנות ג'ין (Plymuth)
0.5 מנה מיץ לימון
0.5 מנה אורוז'ה (ביתי)
6 טיפות תמצית פרחי תפוז
1 חלבון
אגוז מוסקט מגורר לקישוט.
באנגלית: מלון ג'ורג'יה
קטגוריה: קוקטיל מרטיני
אלכוהול מוביל: ג'ין
סוג כוס: מרטיני
דרך הכנה: ניעור יבש, ניעור וסינון כפול
טעם עיקרי: מתוק
צבע: חום בהיר

השבוע נזכרתי בבקבוק האורוז'ה הביתי שלי והחלטתי שצריך למצא לו עוד שימושים מלבד המאי טאי ואפיית עוגות.
הקוקטייל מלון ג'ורג'יה נוצר והוגש במלון ג'ורג'יה שבוונקוובר. המלון נבנה בסוף שנות העשרים (של המאה הקודמת) במרכז העיר ובגלל שהיה קרוב לכל המועדונים וגם בגלל העובדה שהוא היה אחד המלונות היחידים באותה תקופה שאפשר אירוח של שחורים ולבנים במקביל באותו מקום תרמה לכך שהוא אירח מוזיקאים רבים שבאו לנגן ולקחת חלק בסצינת הג'אז שוונקובר היתה אחד המרכזים שלה באותם זמנים. הקוקטייל מופיע בספר קוקטיילים משנות החמישים הנקרא Bottoms up.
אני אוהב את סגנון הקוקטיילים הזה. הם יפים ונראה שבתכנון המשקה הושקעה מחשבה גם במרקם ובריח בנוסף לתשומת הלב הרגילה לטעם. הקוקטייל מערב בין הטעם המיוחד של האורוז'ה לטעם לימון עדין (אולי צריך להגביר את המתיקות במקצת). אגוז המוסקט שנבזק מלמעלה לא מורגש בטעם אך מוסיף ריח שבכללי ביחד עם תמצית ריח פרחי התפוז נותן לקוקטייל ריח של עוגה.
כמה דברים שחשוב לשם אליהם לב בעת הכנת המשקה:
בקוקטיילים בהם מעורבת ביצה חיה, מלבד החשיבות להשתמש בביצי טריות שהוחזקו בתנאים נאותים, חשוב לעשות ניעור יבש- ניעור המרכיבים ללא הקרח- כדי להגיע לאחידות המשקה לפני שלב הקירור.
דבר שני שלמדתי הוא שחשוב לבצע סינון כפול- כלומר למזוג את הקוקטייל לכוס דרך מסננת דקה- כדי לצמצם כמה שניתן את הקצף לפס עדין ואלגנטי וגם להוציא חלקי ביצה שאולי לא התערבבו טוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה